vrijdag 19 maart 2021

VOOR WIE NIET VAN LEZEN HOUDT

In België woont de schrijver (o.a. zie zijn levensbeschrijving hieronder!) Johan Op de Beeck.
Hij schreef een vijftal Napoleon-boeken, waaronder in 2015 de hieronder afgebeelde boeken.
Ik heb ze gekocht en gelezen natuurlijk!

                                             

                                            


                                                        Leven van Johan Op de Beeck


De schrijver heeft in 2018 een achttal podcasts gemaakt over deze boeken op de Belgische radiozender KLARA.
Hij vertelt spannend over de diverse perioden uit Napoleons leven. De gesproken tekst wordt met zeer toepasselijke muziek afgewisseld. Elk deel duurt twee uur, dus je heb na afloop van een deel wel rode hoofdtelefoonoortjes! Je hebt in ieder geval de komende tijd wat te doen!

Je kunt ze hieronder stuk voor stuk horen. Veel luisterplezier!


podcast 1         podcast 2           podcast 3         podcast 4


podcast 5         podcast 6           podcast 7         podcast 8


1 opmerking:

  1. Tja een echte Napoleon liefhebber heeft uiteraard alle boeken van Johan op de Beeck in zijn verzameling Napoleon boeken.
    En wie niet van lezen houd kan luisteren.
    Ik wil nog even bij Johan op de Beeck blijven, hetgeen mij doet denken aan het spreekwoord de wereld is klein.
    Mijn neef woonachtig in het Belgische de Klinge en het frans machtig is mijn gids geweest bij vijf bezoeken aan Waterloo tussen de jaren 1990 en 1998.
    Ik maakte voor zo een dagtrip een draaiboek van monumenten en andere bezienswaardigheden om te bezoeken hij reed mij er heen.
    Een gids die mij overal heen reed waar ik wilde zijn, mooier kan het niet.
    Een paar jaar geleden bij het verschijnen van een boek over Napoleon ,geschreven door Johan op de Beeck, was het de auteur die op een zondagochtend een lezing gaf.
    De lezing werd gehouden in de pastorie tegenover het huis van mijn neef met wie ik vijf Waterlootochten deed.
    Toeval bestaat niet?, of de wereld is wel klein?
    Een ander feit betreft Napoleon,ik bekeek met mijn vrouw een zesdelige CD serie,Napoleon kwam te overlijden zijn bediende betrad de kamer waar Napoleon gestorven was, de betraande dienaar zette de klok stil,een paar minuten voor zes.
    Ik keek op de klok in mijn kamer en deze wees de zelfde tijd aan waarin de bediende de klok stil had gezet.
    Toeval?, ik zeg tegen mijn vrouw ,jij bent mijn getuige van dit feit!
    Napoleon blijft ons bezig houden, in mijn beleving put ik er energie uit.
    Dank je wel Roel Vos dat ik/wij mogen delen met jouw interesse voor de grote Keizer Napoleon!

    BeantwoordenVerwijderen