zondag 13 november 2022

EEN DAGJE UIT (of wel: Napoleon in Garderen!)

    Op vrijdag 11 november gingen Bartje en ik naar Garderen, een dorpje op de Veluwe. vlak bij Uddel. Al sinds enkele jaren is daar een permanente tentoonstelling van zandsculpturen. Deze is zowel binnen als buiten. 
Ik had het me heel anders voorgesteld: wat beelden, een half uur daar en weer weg. Maar dat was anders! Op de parkeerkeerplaats werden door diverse mannen met kettingzagen prachtige dieren ed. van hout gezaagd. Een prettig vuurtje was aangestoken!

                               

                              

De expositie zelf was veel groter dan ik had gedacht. Diverse kunstenaars zijn hier een behoorlijke tijd mee bezig geweest. Het thema is Vaderlandse geschiedenis, hetgeen mij wel aanspreekt!


                                              

Veel bekende Nederlanders en gebeurtenissen uit het verleden zijn gemaakt van zand. Knap werk! Ik  geeft een impressie hier onder:

 


                                                     

                                                     

Ook was een oud Dafje te zien, mijn eerste eigen auto, gekregen van mijn vader in 1970. Het riep wel wat herinnering op!



Toen, tegen het einde. een oude schoolklas, die speciaal bij ons tot wel bepaalde gevoelens oproept! 

    


Tenslotte, waar het mi natuurlijk allemaal om begonnen was: Napoleon!
Zie maar eens:
 

             


Je begrijpt wel dat vooral ik een leuke dag heb gehad, die de gehele ochtend heeft geduurd!
Maar ook Bartje heeft genoten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten