woensdag 28 september 2022

STRIPVERHAAL

 


Soms worden er bijzondere werkjes uitgegeven.
Zo kwam mijn jongste zoon opeens aan met een drietal delen over de BERZINA in stripvorm.
De kern gaat om de strijd bij deze rivier op de terugtocht in 1812.
Maar de gehele heen- en terugtocht wordt
in 8 hoofdstukken beschreven en getekend.
Ze zijn gemaakt op basis van het boek 'Il Neigeait' van Patrick Rambaud.

Zo zien de delen eruit:

                                                        

Deel 1 bevat twee hoofdstukken: I:"Moskou in 1812' en II: De Brand'   


                                                      

Deel 2 bevat twee hoofdstukken: 'III: Het Puin' en 'IV: De Brand' 

                                                      

Deel 3 bevat twee hoofdstukken: 'V: Berezina', 'VI: Óversteken!'', '
                                                     'VII: De Ontsnapping' en 'VIII: Helden' 

                    

Zo zien de strips er uit!

1 opmerking:

  1. Tja,op onze leeftijd kan het plots afgelopen zijn.(77) ,wat heb ik dan aan die bankrekening?In het doodshemd zitten geen zakken.Zie ik iets moois ,onder andere boeken dan koop ik ze.Ook al zou ik niet aan lezen toekomen, zij prijken immers in mijn boekenkast.Een paar maanden geleden nog een uniform laten maken alwaar ik een maand geleden actief mee was.Gewerkt van mijn 14e tot mijn 70e,het is nu mijn beurt.

    BeantwoordenVerwijderen