dinsdag 15 februari 2022

BLIK OP MIJN NAPOLEON BIBLIOTHEEK

 Hierbij een drietal foto's, die van links naar rechts mijn Napoleon-bibliotheek vormen.
Alleen ik zelf kan er de weg in vinden, er zit wel systematiek in, maar die is voor een buitenstaander moeilijk te vinden. Mijn collectie omvat ongeveer 650 boeken (schat ik), diverse mappen vol artikelen, een honderdtal tijdschriften betreffende Napoléon Premier (in het Frans), diverse vertalingen, wat attributen, enkele wandplaten, verscheidene films, standbeeldjes, een grote en enkele kleine kogels. Verder een fles water uit de Berezina, aarde van de tuin van Longwood, aarde van de Slag bij Borodino (voor Moskou), aarde uit Austerlitz en aarde uit Wagram. Verder een groot aantal kleinere zaken, die ik niet allemaal ga opsommen. Mijn focus ligt toch duidelijk op boeken.







1 opmerking:

  1. Schitternd Roel,ik weet welk geluk hiermee jou tendeel moet vallen.Je staat met Napoleon op en gaat ermee naar bed.Napoleon altijd onder hand bereik.Ik ken dat gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen